25 Şub 2012

Gül Suyunu Nasıl Seçmeliyiz?

Merhaba arkadaşlar;
Gül suyunun iyi bir tonik görevi gördüğünü hepimiz duymuşuzdur. İnternette yorumlara baktığımda olumsuz yorumlar da gördüm. Ben de gül suyu kullanan ve
araştırmış biri olarak fikirlerimi paylaşmak istedim.



Benim kullandığım marka; Gülçiçek.
Başlarda ben de başka markaları marketten almış fakat bir faydasını görememiştim.
Daha sonra "doğal gül suyu" kullanmam gerektiğini anladım ve aramaya başladım.
En çok bulunanı "Rosense" %100 doğal gül suyu.
Aktarlarda oluyor genelde.


Gülçiçek, Rosense, Akita gibi markalarda %100 doğal gül suyu var.
Başka marka gördüğümüzde de içeriğine bakarak seçim yapabiliriz.
Eğer içerik; deiyonize su ve esanstan oluşuyorsa;
o gül suyunu yalnızca güzel koku vermesi için kullanırız.
Cildimize bir yararı olmaz. Sadece gül esansı satın almış oluruz.
Onların fiyatları genelde 3-4 lira civarında oluyor, doğallara göre daha hesaplı.
Doğal olanların fiyatları genelde 8-10 lira civarında, gördüğüm kadarıyla.


Cilt için alacaklarımızın içeriğinde ise NATUREL/PURE ROSE WATER yazıyor.
Yani saf gül suyu.

Gül suyunda doğal tonik özelliği vardır.
Cildi rahatlatır, yumuşatır, canlandırır ve doğal peeling etkisi sağlar.
Cilt temizliğinde, ateşlenmelerde cilt üzerine tampon yapılarak güvenle kullanılabilir.
Akne görünümünün hafifletilmesi ve cilt tabakasının pürüzsüzleştirilmesinde etkilidir.

Son olarak şunu eklemek istiyorum.
Olumsuz yorumlarda adı geçen marka ve içeriklerine baktığımda
içeriklerinin esanstan oluştuğunu gördüm.
Yani ben Gülçiçek'i gönül rahatlığıyla kullanmaya devam edebilirim.
Zaten bende bir yan etkisi yok.
Yalnız, doğalların diğerlerine göre daha kötü koktuğunu da belirtmem gerek.

Unutmadan bir de ilginç bir bilgi;
Vikipedi'nin dediğine göre 1 litre gül suyu ortalama 6 bin gülden elde edilir(miş).

Umarım yararlı bir yazı olmuştur.
Sevgiler,
Nerwen

31 yorum:

  1. Ben de Rosenseı kullanıyorum, memnunum da, toniklerden beklediğim her şeyi fazlasıyla yapıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akgül gül suyu sizce iyi midir

      Sil
  2. Ben gülsuyunu buz kalıplarında dondurarak da kullanıyorum arada, soğuk oluşu cilde canlılık sağlıyor dondurmadığım zamanlarda da buzdolabında saklıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. tonik niyetine gül suyu..:) muhteşem bir buluş. yüzümü temizlemek için asla kozmetik kullanmıyorum.

    YanıtlaSil
  4. @Ozax; ben de bunlar bittiği zaman Rosense alabilirim denemek için, güzel diyorlar :)
    @Dilara; çok iyi fikirmiş yazın ben de denicem :)
    @Merve; bence de :)
    @Selen's Style; teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akgül gül suyu iyimidr sizce

      Sil
  5. Bende markete gidip,orada ne satılıyorsa onu alıyordum..
    Hemen deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  6. nerwen, haklısın. gül suyu diye içinde esans olan , hani eskiden misafirliklerde ikram edilen şeyleri yüzlerine sürerlerse memnun kalmazlar tabii ki:) rosense'i tek geçerim :)

    YanıtlaSil
  7. Rosense gül suyunu tonik olarak kullanıyorum , çok memnunum , sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. gül cok faydalıymıs :) bu arada mimledim seni:)

    YanıtlaSil
  9. tam da gül suyu kullansammı diye düşündüğüm zaman yazmışsın postunu canım güsel bilgiler vermişsin teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. gulsuyu kokusunu hıc sevmem ama yararları yanında kokusu duyulmaz bıle:)

    YanıtlaSil
  11. @Bu da benim dünyam; İçeriğine bakarsın bundan sonra, yazının işe yaradığına sevindim :)
    @Gamze; Aynen, ben de bilmiyordum önceden. Artık bilinçlendim :)
    @Zeynep; Anlaşılan Rosense konusundan herkes aynı fikirde. Ben de denemeyi düşünüyorum.
    @Biricit; Yapacağım tatlım en kısa sürede :)
    @Aynur Duguk; Ne demek canım işe yaradığına mutlu oldum :)
    @Kokoş Kelebek; Ben de doğalların kokusundan çok fazla hoşlanmıyorum ama idare ediyoruz :)

    YanıtlaSil
  12. "1 litre gül suyu ortalama 6 bin gülden elde edilir(miş)" ovv :O
    benim gül suyum sadece koku veriyormuş o zaman :) hemen bunu atıp gülçiçek veya rosense alıyım o zaman teşekkürler bilgilendirdiğin için :)

    YanıtlaSil
  13. iyi akşamlar,
    ben de gülçiçek marka gülsuyu kullanıyordum hatta buz kalıplarına kyup yüzümde dolaştırıyodum.ama gülçiçek markanın kolonyasında sağlık açısından zararlı olan madde bulunduğu haberini izledim bir hafta kadar önce.
    kullanmamaya karar verdim.sizin bu konuda bilginiz var mı acaba kulanmaya devam ediyor musunuz?ben memnundum ama bu haberden sonra kullanmak istemedim açıkçası...
    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. @buseyavuz; ne demek işe yaradıysa ne mutlu :)
    @adsız; merhaba...ben gülsuyumu bitene kadar kullanmaya devam edeceğim. listede sadece kolonyasını açıklamışlar çünkü. zaten bunlar %100 doğal gülsuyu olarak geçiyor.içeriğinde yalnızca gülsuyu var. ekstra bi şey bulundurmadığından zararlı olduğunu düşünmüyorum. fakat bahsettiğimiz markaların yapay gül suları da var. onları normalde de kullanmıyordum. kolonyalarda METANOL varmış. o yüzden zararlı olduğu ilan edilmiş. gülsuyunda o maddeden yok. yine de tabii güven sorunu yaşadığınızdan marka değiştirebilirsiniz. benim fikirlerim bu şekilde :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Ben 3-4 TL'ye OTACI marka aldım ve çok iyi. iki gün sonra suratım sivilceden arındı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  16. 4-5 ton gulciceginden elde edilen 1 litre gul suyu degil 1 kg gul yagi. Zaten bu 1 kg yag 7 bin Euro. Gul suyu olarak Akita, Rosense dogal urunler. Zaten icerik kisminda " Rosa Damascena Flower Water " yazmali. Bu yag gulunun ( Isparta Gulu ) latince adidir.

    Rosense ile Akita arasindaki farka gelirsek. Her ikiside dogal gul suyu fakat;

    1. Akita sezonun ilk 10 gununda yagini almadan dolum yapar ve bu da hem fiyat farkini izah eder hemde urunu kullaninca goreceginiz etki farkini.
    2.Akita eski usul bakir imbikler ile damitma yapar, Rosense buyuk buhar kazanlari ile uretim yapar.
    Secim sizlere kalmis. Ben bir kimya muhendisi olarak bilgilendirmek istedim sadece.

    YanıtlaSil
  17. @Ceyda; teşekkürler ceyda öneri için :)
    @Adsız; bilgiler için teşekkür ederiz. böyle postların amacı da bu zaten :) Akita ve Rosense'ı ben de yazmışım, bilgi değişikliği yapmayacağım. Peki Gülçiçek hakkında bilginiz var mı? Ayrıca Akita'nın sitesinde de şu bilgiler yazıyor dediğiniz gibi.

    Tüm dünyada tanınan Isparta'ya özgü Rosa Damascena ( yağ gülü ) çiçeklerinin işlenmesi
    ve gül yağı üretimi esnasında doğal olarak elde edilir. %100 saftır, hiçbir katkı maddesi içermez.
    Akita Doğal Gül Suyu gül sezonunun ilk 10 gününde yağı alınmadan üretilir. Dünyada yağı alınmadan
    üretilen ilk ve tek gül suyu Akita %100 Doğal Gül Suyu'dur.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Sn Nerwen,
    Bende tesekkur ederim yorumu bu kadar hizli bir sekilde paylastiginiz icin.
    Gulcicek de sanirim her iki cesit gul suyu da var. Sentetik ve Dogal. Sentetik zaten hic bir faydasi olmayan, sadece koku amacli bir urun. Dogal olanin yag alti suyu'nun ne kadar seyreltildigi onemli dolayisiyla o konuda yorum yapamam. Rosense 1/1 oraninda yagalti suyunu seyrelttigi icin %100 dogaldir. Sanirim 300 ml fiyati 12-13 TL arasi. Akita hem %100 Dogal hemde yagi alinmamis ve sprey sise ile satilan 250 ml gul suyu ve fiyati 20 TL.
    Isparta merkezli olmayan diger markalar hakkinda hic yoruma gerek yok. Bu cicek cok hassas bir cicek ve sabah 4 de toplanmaya basladiktan sonra bir kac saat icerisinde islenmeli yoksa cicek yanar ve verimi duser. Kisacasi Istanbuldaki bir firmanin gul cicegini alip Istanbula goturup islemesi mumkun degil. Ancak Ispartadaki bir firmadan dokme alip dolum yapip satmasi gerek. Onun da ne kadar saf oldugu konusunda yorum yapamayiz. Umuyorum aciklayici ve yardimci olabilmisimdir.
    Saygilarimla

    YanıtlaSil
  19. Arkadaslar o aciklanan zararli urun gul suyu degil. " GULLU SU " ve yasakli olan da icerisindeki renk pigmenti. Gercek %100 Dogal gul suyunda renk olmaz. Renksiz ve kokusu da hafif eksimsidir. Bunun disinda renkli ve buram buram gul kokuyorsa o sentetiktir. Gul esansi, su ve muhtemelen alkol ile uretilmistir.

    YanıtlaSil
  20. Bugün oldukça yararlı yorumlar alıyorum. Umarım ilgilenenler bunları görmüştür. Teşekkürler :) Benim için de bilgilendirici oldu.

    YanıtlaSil
  21. ben bugün rosense gülsuyu aldım yüzümde gözenek ve hafifte olsa sivilce problemim var cildiye doktorlarının verdiği sivilce kremleri yüzümü aşırı yordu ve hassas hale getirdi umarım bu doğal gül suyu iyi gelir.

    YanıtlaSil
  22. bende bügün rosense gül suyu aldım yüzümde gözenek ve sivilce problemi var cildiye doktorlarının verdiği kremler yüzümü çok yordu ve yıprattı umarım bu gül suyu iyi gelir..

    YanıtlaSil
  23. Umarım faydasını görürsün :) Ben sürdüğümde sanki arındırıyormuş gibi geliyor, rahatlatıyor

    YanıtlaSil
  24. merhaba, öncelikle Gülçiçek firması olarak blog sayfanızı aralıklıda olsa takip ettiğimizi belirtmek isteriz. Gülçiçek Gülsuyu hakkındaki güzel yorumlarınız için teşekkür ederiz. Ispartada sizinde söylediğiniz gibi bizim dışımızdaki bir kaç firmada daha Naturel Gülsuyu satışı yapılmaktadır. Bizim firmamızda yalnızca koku amaçlı olarak kullanılan Sentetik Gülsuyu ürünü de bulunmaktadır. Karışıklığa neden olmamak için Sentetik Gülsuyu etiket bilgilerinde gıdalarda ve cilt bakımında kullanılmayacağı belirtilmiştir. Isparta dışında Naturel Gülsuyu üretimi yapılmamaktadır. Gülçiçek Kolonya isimli ürünümüzle ilgili yukarıdaki bir yorumda metanol içerdiği yazılmış. Ürünümüz metanol içermemektedir, kullanılan boyar maddenin içerisinde rodamin B isimli bir madde tespit edilmiştir. Bu seri toplanarak bertaraf edilmiştir. Alım yaptığımız boya firması ile şu anda aramızda hukuki süreç başlamıştır. Bu maddenin bulunduğu hiçbir ürün şu anda ne firmamızda ne de piyasada bulunmamaktadır. Lütfen ürünlerimizi takip etmeye devam edin. bize info@ispartagulcicek.com adresinden ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  25. bende rosense gül suyunu deneyeceğim umarım işe yarar.

    YanıtlaSil
  26. Rosense gül suyunu çok beğeniyorum, doga pazarı diye bir siteden aldım ertesi gün geldi, gülbirlik ürünlerinin hepsi çok güzel. Nükhet duru bile kullanmış cilde canlılık veriyor.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba arkadaşlar bende birkaç birşey eklemek istiyorum. Yüzüm bu sıralar çok fazla sivilcelendi. Öyle az değil ama baya :D bende öyle olunca birkaç arkadaş önerisiyle sivilce kremi almaya karar vermiştim ama bir türlü kısmet olmadı. Daha sonra çarşıda gezerken aktarların olduğu sokaktan geçiyordum ki gül suyu almaya karar verdim. Bir tane aktara girdim ve çok şanslıydım. Aktardaki amca sağolsun bana bir sürü öneride bulundu. Bana özellikle asla ve asla doktorun verdiği kremlerden kozmetik ürünlerden kullanmamam gerektiğini söyledi (daha fazlasınıda tabiki ama uzatmak istemiyorum) Eğer cildinde bir problem olursa bana gel dedi. Ve bana gül suyu ile bir tane sabun verdi o an yanımda para olmadığı için gül suyunu alabildim ama sabunda aklım kaldı. Çünkü bana çok emin bir şekilde yüzünde bu sabunu kullandıktan sonra iz bile kalmaz bunu al 1 hafta kullan eğer işe yaramazsa bu dükkanı basmaya gel dedi :) Daha bir sürü ürün gösterdi. Bundan sonra doktora falan gitmek yerine direk o amcaya koşucam müşterisi çok fazla ve çok bilgili. Bana verdiği gül suyu ise çok ama çok kaliteli akşam kullandım ertesi günü yüzüm bembeyazdı sivilcelerimin kızarıklığı gitmişti ve sönmüşlerdi. Çok şaşırdım bu kadar çabuk etki etmesine. Tek yapmanız gereken günde aklına estikçe yüzünüze sürmek. Amca bana içebileceğimi dahi söyledi. Çok uzattım diyecekleriim bu kadaaar :) ( kullandığım marka gülsarayı beyazı )

    YanıtlaSil
  28. sn Adsız;
    bahsettiğiniz bu aktar amcanın yerini çok merak ettim. ben istanbulda yaşıyorum, bi umut buralardadır inş diye düşünüyorum. benimde cildim oldukça sorunlu, yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil

Yaz yaz çekinme :)
(Blog veya Google hesabı olmayan arkadaşlar "yorumlama biçimi"nden Adı/URL seçeneğini seçip URL kısmını boş bırakarak yorum yapabilirler.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...